Vraag / Antwoord2019-03-22T17:52:48+02:00

Veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rij

Wat is Switch Simpel?2019-03-19T15:29:30+02:00

Switch simpel is een onafhankelijke website waar u alle energieleveranciers kunt vergelijken en ook direct de overstap regelt. U bepaalt 100% zelf welke energieleverancier u het meeste aanspreekt. U kunt contracten vergelijken op basis van verschillende criteria, zoals prijs, contractlengte en soort stroom (groen of grijs). Vervolgens kunt u direct het nieuwe energiecontract aanvragen, en neemt Switch Simpel de afhandeling volledig voor haar rekening. U kunt dus zorgeloos overstappen of een nieuwe aanvraag plaatsen.

Is onze overstapservice gratis?2019-03-19T14:13:40+02:00

Ja, het overstappen naar een nieuwe energieleverancier via Switch Simpel is voor u als consument gratis. De kosten die gemaakt worden, worden betaald door de leveranciers, en niet door u als consument. Hoe werkt dit precies? Het ontwikkelen en onderhouden van een energievergelijker kost geld. De leveranciers betalen Switch Simpel een kleine marktetingvergoeding voor het aanbrengen van nieuwe klanten. Daarmee kunnen wij onze overstapservice in stand houden en voor u de beste energiedeals regelen.

Is Switch Simpel onafhankelijk?2019-03-19T14:12:24+02:00

Wij kunnen geen invloed uitoefenen op de volgorde waarin de leveranciers naar voren komen in de vergelijkingsresultaten, omdat wij de actuele tarieven van de leveranciers hanteren in de vergelijking. Dat betekent dat het goedkoopste energiecontract altijd bovenaan staat. Hierop wordt toezicht gehouden door de NMa.

Betalingen, hoe en aan wie?2019-03-19T16:02:40+02:00

Jij als consument betaalt Switch Simpel niets, wij zijn een doorgeef-luik richting een goedkoop energiecontract. Wij krijgen een vergoeding van de energieleverancier voor het aanleveren van een klant. Als je contract is ingegaan ga je maandelijks via automatische incasso de gekozen energieleverancier betalen.

Gaat de levering van stroom en gas in de tussentijd door?2019-03-19T13:53:22+02:00

De energielevering zal tussentijds niet worden afgesloten. De overstap van energiecontract is slechts een administratieve afhandeling en de stroomlevering zal gewoon doorgaan. Dat geldt ook voor uw energiemeter, aansluiting en leidingen, daar hoeft niets mee te gebeuren.

Kan ik mijn huidige energiecontract voor contracteinde beëindigen?2019-04-11T10:10:51+02:00

Ja, dat kan. Uw oude leverancier brengt mogelijk een opzegvergoeding bij u in rekening. Over het algemeen heeft Switch Simpel wel een contract voor u, waarbij de nieuwe leverancier de opzegvergoeding voor haar rekening neemt. De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de resterende looptijd. Hieronder ziet u een overzicht van de opzegvergoedingen:

  • Contract stilzwijgend verlengd : €25 per product (€50 indien gas en stroom)
  • Resterende looptijd minder dat 1,5 jaar : €50 per product (€100 indien gas en stroom)
  • Resterende looptijd 1,5- 2 jaar : €75 per product (€150 indien gas en stroom)
  • Resterende looptijd 2-2,5 jaar : €100 per product (€200 indien gas en stroom)
  • Resterende looptijd meer dan 2,5 jaar : €125 per product (€250 indien gas en stroom)
Moet ik zelf het contract bij mijn oude leverancier opzeggen?2019-03-19T13:54:03+02:00

Nee, dat wordt geregeld door uw nieuwe leverancier. U hoeft zelf niks te doen. Alleen als u gaat verhuizen, dient u uw huidige contract zelf op te zeggen.

Simpelweg Besparen

BEL ME TERUG / CALL ME BACK

Switch Simpel maakt gebruik van cookies. We zijn verplicht om je te informeren over en jouw toestemming te vragen voor het gebruik van cookies op onze website.